Biënnale tentoonstelling – vijf werelden

Door de ogen van jonge Amsterdammers

Podium voor kinderkunst
De tentoonstelling gaat over het belang van kunst in het onderwijs en laat zien wat cultuureducatie doet. Door de ogen van jonge Amsterdammers kijken we naar grootstedelijke vraagstukken; vol verwondering en nieuwsgierigheid. De originele kijk van kinderen wordt buiten de muren van de school getoond aan een breed publiek. De tentoonstelling laat zien wat er gebeurt als kinderen in aanraking komen met de professionele kunsten, als er kunstenaars in de klas komen. Kunst vormt kinderen, kinderen doen nieuwe ervaringen en perspectieven op. Ze leren op een andere manier naar zichzelf, de ander en hun omgeving kijken.

Op de KinderKunstBiënnale nemen kinderen ons mee in vijf werelden:

Het unieke karakter van de KinderKunstBiënnale:

• alles op de tentoonstelling is gemaakt door kinderen van Amsterdamse basisscholen
  • het is de eerste keer dat er in Amsterdam een KinderKunstBiënnale plaatsvindt
  • werken van kinderen worden buiten de muren van de school, in een museale setting, getoond
  • kinderen maken onderdeel uit van het ontwerpproces van de KinderKunstBiënnale

Bezoek de tentoonstelling van 17 september tm 31 oktober in Oba Oosterdok.