Mail Art

Kunstzinnige post uit Londen, Amsterdam en Berlijn

Kinderen maken kennis met andere kinderen, van een andere school, uit een andere stad. Kinderen maken kennis met de inspirerende kunstvorm Mail Art. Mail Art is een vorm van beeldende kunst. Veel beroemde kunstenaars hebben elkaar prachtig beplakte en beschilderde postkunst gestuurd. Een buitenissige collage enveloppe, een brief op een stuk hout en een teenslipper met een bijzondere postzegel. Het uitdagende van Mail Art is dat alles kan en mag, als het maar met de post verstuurd kan worden.

Kunstdocenten uit Nederland, Londen en Berlijn hebben de kinderen laten kennismaken met mail art en de kinderen gestimuleerd om te schrijven naar een kind in een andere stad. Hoe spannend is dat? Zeker als er post terug komt!

Via kunstzinnige post vond er een bijzondere uitwisseling plaats tussen kinderen uit Londen, Amsterdam en Berlijn. De kinderen lieten iets uit hun eigen omgeving zien, iets bijzonders uit de buurt, de school, hun stad. Creativiteit, vrijheid en communicatie, daar ging het om. Postkunst is grenzeloos! Groeten uit East/Oost/Ost!

Expositie in Post Oost Amsterdam
De Mail Art enveloppen zijn in het najaar van 2019 tentoongesteld in het voormalige postkantoor Post Oost. En er is een kaartenset gemaakt, die naar alle deelnemende kinderen is verstuurd.

Bekijk het project