Groei en Leven

Kinderkunstmagazine – inkijk exemplaar

Laterna Magica bestaat 15 jaar! Laterna Magica opende haar deuren in 2007 voor kinderen van 0-13 jaar. We vieren dit jubileum met de eenmalige uitgave van het Groei en Leven magazine. Twaalf kunstdocenten van De Rode Loper op School hebben samen met School der Poëzie zeven weken lang de kinderen ondergedompeld in het project Groei en Leven.

Het magazine laat zien wat er gebeurt als er kunstenaars in de klas komen, als kinderen in aanraking komen met de professionele kunsten. De kinderen onderzochten de groei van planten, van zichzelf, de school, maar stelden ook kritische vragen over de ‘grens’ aan groei. Hoe bloei jij op en wat heb je daarvoor nodig? Alles kan groeien als je het maar water geeft! Wat is de kern van groei? Op welke manier geef je met mode uiting aan je eigen identiteit? Is er een grens aan groei?

Het principe van Natuurlijk leren, dat op Laterna Magica centraal staat is terug te zien in de  kunstwerken van de kinderen. Met dit magazine vieren we de kunst van het ‘echt leven’ door samen te spelen, vanuit nieuwsgierigheid te onderzoeken, te leren en te leven. In alle units zijn de kinderen aan de slag gegaan met de kunstenaars vanuit disciplines (beeldende kunst, dans, fotografie, documentaire en poëzie).

Kunst Is leuk, spannend, maakt nieuwgierig en doet verwonderen. Via de kunsten ben je vrij om te experimenteren, om vooruit te denken, om te maken, om kritische vragen te stellen en je eigen talenten te ontdekken. Dit magazine belicht op eigen wijze, vol ludieke gedichten en kunstwerken het thema groei. De qr-codes verwijzen naar dansopnames en een Grens-aan-Groei Journaal.

Kinderen als kunstenaars, met een onbevangen blik op buitenwereld, een ongebreidelde fantasie en een oorspronkelijkheid die we koesteren. We wensen alle ouders, kinderen, coaches en kunstenaars veel lees- & kijkplezier in dit unieke kinderkunst magazine!