• Home
  • kunstaanbod
    • discipline
      • kinderboekenweek 2023
      • letteren
      • beeldend
      • kunst en techniek
      • (multi) media
      • muziek
      • dans
      • drama
      • theater
      • cultureel erfgoed
      • museum
    • groep
      • 1 – 2
      • 3
      • 4
      • 5
      • 6
      • 7
      • 8
    • maatwerk
    • naschools
  • projecten
    • Keti Koti Junior
    • KinderKunstBiënnale
      • KinderKunstBiënnale
      • Tentoonstelling
      • Programma
      • Scholen
      • Impressie tentoonstelling – terugblik
      • Pers
    • EAST-OOST-OST
      • SuperStad
      • Hoed op voor Rembrandt
      • Mail Art
      • Wonderkamer
      • Stromend Blauw
    • Kleurboek
    • Eigen wijsheden
  • over ons
    • team
    • cultuurcoaches
    • werkwijze
    • missie & visie
    • stichting
    • vacature
  • samenwerking
  • actueel
  • contact

rodeloperopschool_amsterdam

@makandra_samen in de krant! De kracht van kunst. @makandra_samen in de krant! De kracht van kunst. Trots op de aftrap van deze internationale uitwisseling. Met quote van #royristie @noemifasol @masterkunsteducatieahk @tropenmuseum @_ninsee_ #erfgoed #geschiedenisdichtbij #slavernijverleden #ketikotiamsterdam #ketikotijunior @janneigbuwe @flevoparkschool @dwarsamsterdam @kornaatmarietsia @siranozalman @ro_naabigi @hellobritty020
Het schoolbeedproject Groei & Leven op Laterna Mag Het schoolbeedproject Groei & Leven op Laterna Magica is groots aangepakt. Onze kunstdocenten en de @schoolderpoezie hebben via taal en beeld met de kinderen gewerkt. Mode, fotografie, dans, film, beeldende kunst en letteren kwamen samen. Om het 15 jarig jubileum van de school te vieren brengen we in gezamenlijkheid een magazine uit! Hierbij alvast wat voorproefjes, voel je de kinderen al groeien en bloeien?! #SchoolderPoezie #kunsteducatie #schoolbreedthema #kunstentaal @edsonbrunofilho, @kistpeter, @francescavonck , @artisjokmobiel, @anoukkulaleen, @oxana.chevtchouk, Checkcheckdubbelcheck, Fiona Whelan en @anjabrunt
Vorm-onderzoek, een eigen beeldtaal ontwerpen. Lee Vorm-onderzoek, een eigen beeldtaal ontwerpen. Leerlingen van @kentalis worden meegenomen in een nieuwe wereld, de wereld van kunstenaar @nina__glockner . Een samenwerking met @de_appel en #cultuurcoach Judith van Kentalis Signis, #vorm #spelendewijsleren #kinderkunst #kunsteducatie #speciaalonderwijs @moccaamsterdam
Evaluatie en doorstart @makandra_samen , met Siran Evaluatie en doorstart @makandra_samen , met Sirano Zalman, @noemifasol , Maritza Rietdijk, Tati Wirahadiraksa, Wendeline Thole #uitwisseling #kinderkunst #geschiedenisdichtbij #kunsteducatie #suriname #verhalenvertellen #ketikotijunior
@makandra_samen ! #slavernijverleden #internationa @makandra_samen ! #slavernijverleden #internationalesamenwerking @janneigbuwe
Leerlingen van de @flevoparkschool ontwerpen de ta Leerlingen van de @flevoparkschool ontwerpen de tafel van directeur Alwin. Dat is een prikkelend begin van een goed gesprek! Met dank aan cultuurcoach @veenstra.petra #conversationstarters #cultuurcoach #ontwerpendleren #vergadertafel #kinderkunst
Carnaval van de Dieren komt tot leven! Maak kennis Carnaval van de Dieren komt tot leven! Maak kennis met onze dansdocent Tineke Veenhof. En hoe een klassiek muziekstuk met dans en professionele kostuums (🙏🏼Arlette Muschter) een heus spektakelstuk wordt. #dansvoorkinderen #dansonderwijs #carnavalvandedieren #carnavaldesannimaux #camillesaintsaëns @tinekeveenhof @oostonline @dwarsamsterdam
Hoogste tijd voor een update over Makandra; een ku Hoogste tijd voor een update over Makandra; een kunsteducatieve uitwisseling over het slavernijverleden tussen leerlingen van de @Flevoparkschool en de Margritaschool in Commewijne (Suriname). De @masterkunsteducatieahk studenten Noémi Beyer (@noemifasol) en Maritza Rietdijk zijn weer terug uit Suriname . 

Met @makandra_samen vergroten we de kennis rondom het slavernijverleden en maken we kinderen zowel in Nederland als in Suriname bewust van de sporen en zichtbare erfenis in het nú en in de buurt. De kinderen leren elkaar kennen via mailart, een groepsapp en andere digitale middelen. Dit doen ze onder begeleiding van de lokale kunstenaars Janne Igbuwe (@janneigbuwe) (NL) en Helga Reigman (Sur.) Volg @makandra_samen om meer te weten te komen over dit bijzondere project! 
Dit project is een pilot en onderdeel van Keti Koti Junior, een samenwerking tussen Nationaal Instituut Nederlands slavernijverleden en erfgoed (@_ninsee_ ) en stichting kunsteducatie De Rode Loper op School

#geschiedenisdichtbij #ketikotijunior #slavernijverleden #kunsteducatie #mailart #internationalesamenwerking
Zondag 2 april, vanaf 12.30 uur: MAAK MEE MET KLEE Zondag 2 april, vanaf 12.30 uur: MAAK MEE MET KLEE. Laat je inspireren door de fabelachtige poppen van Paul Klee. En maak met klei, kralen, lappen en prulletjes een pop met karakter. Kunstdocent Marije vd Hoeven verzorgt een workshop voor jong en oud. Samen maken, samen spelen: wonderlijk, sprookjesachtig griezelig en tijdloos! Als onderdeel van het EAST& Queering Puppet Festival van het @pleintheater @east.and #paulklee #poppenmaken #puppetfestival @productiehuis.nowhere @framerframed
Vandaag, op Wereld Poëzie dag: ALS IK EEN SPIN BE Vandaag, op Wereld Poëzie dag: ALS IK EEN SPIN BEN DAN KAN IK STUNTEN en wat dacht je hiervan: ALS VOGELS KARATEN DAN KLAPPEREN ZE MET HUN VLEUGELS . Groep 3 @daltonschoolaldoende met @verhalen_zaaien . #wereldpoëziedag #poezie #gedichtenschrijven
Paul Klee inspireert: van handpop tot poppenspel. Paul Klee inspireert: van handpop tot poppenspel. 

Kinderen maken van klei, kralen, lappen en prulletjes een pop met karakter. En daarna improviseren ze een dialoog, ze presenteren hun poppenspel aan elkaar in een ouderwetse poppenkast. Wij, en ook de leerkrachten, de kinderen, worden blij, soms verdrietig, nieuwsgierig van de verhalen van de kinderen. De poppen, het worden hun maatjes, zijn wonderlijk, sprookjesachtig griezelig en tijdloos. Toch!?

#paulklee #verhalenvertellen #poppenspel #nieuwkomerskinderen #poppenkast #improvisatie 
met kunstdocent Marije vd Hoeven
Vandaag bij de herdenking, werden er 45 Dokwerkert Vandaag bij de herdenking, werden er 45 Dokwerkertjes gemaakt door leerlingen van @basisschoolpiethein bij de Dokwerker geplaatst @februaristaking . Juist nu, des te belangrijker dat ook kinderen leren over de staking, en praten over moed, lef tonen en opkomen voor elkaar. Met kunstdocent Marije vd Hoeven. #dokwerker #februaristaking #februaristakingherdenking
Samen zijn we Oost – met kinderen uit groepen 3 en Samen zijn we Oost - met kinderen uit groepen 3 en 4 bezoeken we het tegeltableau van @enzopereslabourdette .
Enzo liet zich inspireren door de mensen en verhalen uit de buurt. In het werk valt op dat iedereen anders is, maar wel voor elkaar zorgt. Kinderen tekenen naar hartenlust een benen-parade: COMMON GROUND! @kunstmest.consulting #amsterdamoost #omgevingsgerichtwerken #kunsteducatie #kunstdichtbij met kunstdocent Anna Boterman.
Een dwarse Viking, een voltallig @nederlandsphilha Een dwarse Viking, een voltallig @nederlandsphilharmonischorkest, een rode loper en een violiste van 10 jaar….klassieke muziek is zeker niet alleen voor volwassenen! 
Dat bewees de fantasievolle muziekvoorstelling ‘Ik ben een Viking’ die door 800 leerlingen werd bezocht. In het  @concertgebouw werd meegeleefd, ontroerd en gedanst onder het motto: muziek is er voor iedereen! #muziekonderwijs #klassiekemuziek #concertervaring #kunstdichtbij
Samen zijn wij Oost. Met de @flevoparkschool bezoe Samen zijn wij Oost. Met de @flevoparkschool bezoeken we het ‘diversiteitsmonument’, zoals kunstenaar @enzopereslabourdette het zelf noemt. Kijken, tekenen (al die verschillende benen!), het gesprek over veiligheid en de buurt, en een beeldende les op school, allemaal onderdelen van ons educatieve programma over ‘kunnen zijn wie je bent’. #diversiteit #kunstdichtbij #amsterdamoost #samenzijnwijoost
Spelen met geometrie: spelenderwijs, met klank en Spelen met geometrie: spelenderwijs, met klank en vorm, kennismaken met geometrie. Vanuit de natuur naar abstractie, moeilijk… de kinderen van @kentalis konden er goed mee uit de voeten. #speciaalonderwijs #geometrie #onderzoekendleren #spelendleren @ziaqua8 @moulen_art
De kop is er af: Keti Koti Junior met dit jaar een De kop is er af: Keti Koti Junior met dit jaar een bijzondere uitwisseling tussen kinderen uit Commewijne en Amsterdam @flevoparkschool . Een project i.s.m.
@noemifasol en Maritza Rietdijk, @masterkunsteducatieahk , waar kinderen leren, praten over verschillen, overeenkomsten en kunst maken. Later meer… veel meer! @_ninsee_ @janneigbuwe @veenstra.petra #slavernijverleden #erfgoeddichtbij #sporenuithetverledeninhetheden #ketikoti #ketikotijunior #herdenkenenvieren #kunstdichtbij
Sneakpreview MENS! Meer dan 20 unieke mensfiguren Sneakpreview MENS! Meer dan 20 unieke mensfiguren , levensgroot, vol humor en ludieke details! vanaf morgen te zien bij @factor_ij , MENS, kom toch kijken! #kinderkunst #kunsteducatie #kunstentechniek #mens #kinderkunstbiennale @willibrordijburg @meestergerald_kunst_techniek
MENS! – Kinderen hebben diverse gereedschappen geb MENS! - Kinderen hebben diverse gereedschappen gebruikt, er is geëxperimenteerd, overlegd, samengewerkt, gesjouwd en bovenal hard gewerkt. Alle mensfiguren zijn van een ander restmateriaal gemaakt, van hout, karton, plastic, tot leer, takken en computeronderdelen. Er zijn tal van verwijzingen naar de kunstgeschiedenis en beroemde kunstenaars. Vanaf 14 januari te zien in @factor_ij : 20 unieke levensgrote mensfiguren! @willibrordijburg @gerald99maurice @factor_ij #mens #kunsteducatie #kunstentechniek #maakonderwijs #amsterdamoost
Opening MENS! – 14 januari in @factor_ij . Van 11- Opening MENS! - 14 januari in @factor_ij . Van 11- 18.00 uur. Welkom: de makers van MENS!, leerlingen van de tentoonstelling van de @willibrordijburg -school, voor ouders, opa's en oma's, buurtbewoners, leerkrachten. Een bonte verzameling levensgrote mensfiguren, uitgevoerd door kunst - techniekdocent @gerald99maurice en 6 klassen van de Willibrordschool. #mens #kunstentechniek #kunsteducatie #levensgrootfiguur #restmateriaal
Laad meer Volg op Instagram

Adres

Stichting De Rode Loper op School
Timorplein 42
1094 CC Amsterdam

Contact

T: 020 693 01 03
E: 

Contactformulier

Met steun van

logo AFK

Doneren

ANBI logo

Overig

Privacy
Voorwaarden