Bij de boekenwurm thuis

boekenwurm en zijn huisje maken

• Plezier in taal, erfgoed & recyclen

foto's: Vincka van Veen

Kunstdocent Vincka van der Veen neemt de leerlingen mee in de wereld van de Boekenwurmpjes. De kinderen maken uit eigen fantasie een boekenwurm en zijn onderkomen van een echt boek!
Het thema van de Kinderboekenweek: ‘Bij mij thuis’, wordt vanuit het perspectief van hun boekenwurm beleefd. Spelenderwijs wordt er aandacht besteed aan de
thema’s: gevoelswereld, inlevingsvermogen, verbinding, burgerschap, plezier in taal, vakmanschap, erfgoed en recyclen.

We stellen de boekenwurmpjes aan elkaar voor en kijken naar de onderkomens die de kinderen voor hun boekenwurm gemaakt hebben.
We nemen de tijd om ze te leren kennen en krijgen zo een goed beeld van wie ze zijn en hoe ze wonen en leven.
Zou jij niet willen leven als een ech-te boekenwurm?

Leeraspecten: verbeeldingskracht / inlevingsvermogen / associëren / plezier in taal
Sluit aan bij: leerlijn beeldend / taalontwikkeling / verhaalbegrip