De Geluidenjager

voorstelling met unieke instrumenten

• Ervaren dat je muziek kunt maken met alledaagse voorwerpen
De Geluidenjager

foto: martien groeneveld

Aan de rand van het oerbos woont de Geluidenjager, vlakbij de bewoonde wereld. Hij houdt van geluiden en is er altijd naar op zoek: natuurgeluiden en stadsgeluiden, het fluiten van vogels, het zingen van de wind in de bomen, het gieren van trams in de bocht en het lawaai van stofzuigers. Hij imiteert graag al die geluiden en maakt er muziek van. Met van alles en nog wat knutselt hij zijn eigen instrumenten in elkaar. De gedumpte onderkant van een oude auto bouwt hij om tot een Volkswagenharp. In een rieten wasmand stopt hij zijn favoriete geluiden en tovert ze eruit door aan diverse touwtjes te trekken. Van een serie glazen maakt hij de Gordel van Kristal om muziek te maken voor zijn bosvrienden.

Martien Groeneveld neemt de kinderen mee in zijn klankperformance. Een spektakel van geluid, muziek en beweging. De kinderen ontwikkelen oog en oor voor allerlei soorten geluid en unieke instrumenten. Een feest om naar te luisteren en naar te kijken!

Leeraspecten: ritme / klanksoorten / plezier in muziek / diversiteit in geluidsinstrumenten
Sluit aan bij: muziekonderwijs / leerlijn muziek