Wereldmuseum

interactief museumbezoek

• leren over andere culturen in een museum

foto en illustratie: wereldmuseum

A Feest! Wereldwijd 1 t/m 8
Niet iedereen viert dezelfde feesten, maar feesten doen we allemaal! Ontdek de overeenkomsten en verschillen tussen feesten wereldwijd. Het museumbezoek, incl. workshop wordt afgestemd op de leeftijd van de kinderen.

B De raad van de Raaf 3 t/m 8
De Nederlandse Raymi en de Groenlandse Ivalu hebben zich aangesloten bij een wereldwijde groep kinderen die zichzelf De raad van de Raaf noemen. Deze kinderen maken zich zorgen over het klimaat. Het ijs op de Noordpool smelt veel te snel en op andere plekken is het te droog. Het gaat niet goed met de aarde, maar het is nog niet te laat!

In de nieuwe doe-tentoonstelling (voorheen Tropenmuseum Junior) ontmoet je mensen uit Groenland en andere landen.
Kinderen onderzoeken hoe zij leven met klimaatverandering. In De raad van de Raaf staat respect voor de aarde centraal. Ontdek hoe we wereldwijd met elkaar en de natuur verbonden zijn.
Kom naar De raad van de Raaf, daar werken we samen aan een betere toekomst!

Leeraspecten: museumbezoek / culturele diversiteit / ervarend en onderzoekend leren
Sluit aan bij: wereldoriëntatie / leerlijn cultureel erfgoed / duurzaamheid / klimaat