TINTEN

dansvoorstelling op school

• ervaren dat dans een communicatiemiddel is

Foto's: AYA

Een dansvoorstelling kan overal plaatsvinden; in het theater, op straat maar ook op school. Een danser van Danstheater AYA danst een solo voor de leerlingen.

TINTEN is een intieme dansvoorstelling rondom de belevenissen van een danser van kleur. Het persoonlijke verhaal van de danser wordt verweven met informatie rondom het onderwerp racisme. Een belangrijk onderdeel van de voorstelling is het gesprek tussen de danser en de klas na afloop over het thema.

AYA wil met jongeren communiceren over onderwerpen die hen aangaan. Dat doen ze met energieke, directe en eerlijke voorstellingen over onderwerpen die uit hun leven gegrepen zijn. AYA biedt jongeren de kans om dans een belangrijke rol te laten spelen in hun leven.

Leeraspecten: inlevingsvermogen / identiteitsvorming / betekenis geven aan dans
Sluit aan bij: mondeling taalonderwijs / oriëntatie op jezelf en de wereld / leerlijn dans