Bout

interactieve eigenwijze dansvoorstelling

• Beleven van een dansvoorstelling

foto: petra katanic

De goot verstopt, water spuit, stroom valt uit en de leidingen barsten. Is er een gebruiksaanwijzing? En waar loopt het water eigenlijk naartoe? In ‘BOUT’ laat dansgezelschap PLAN D- zien dat vakmanschap een duurzame oplossing is voor alles wat er maar mis kan gaan.
Ze verbinden buizen, plakken, zagen, boren en leggen leidingen, net als een bever een stuwdam aanlegt bij een riviertje. Iedereen helpt mee om de problemen dansant en met plezier uit de weg te ruimen en er uiteindelijk een gigantische kettingreactie van te maken.

‘BOUT’ wordt gespeeld in de theaterzaal van KIT Live, het voormalige KIT Theater aan de Linnaeusstraat. Het is een eigenwijze ludieke meedoe-dansvoorstelling, waarbij kinderen ervaren hoe veelzijdig techniek is en hoe leuk, interessant en veelzijdig technische beroepen zijn.

Leeraspecten: verbeeldingskracht / inlevingsvermogen / dans / theaterervaring
Sluit aan bij: techniek / kijk- en luistervaardigheid / oriëntatie op jezelf en de wereld