Depot

Het Depot is ten eerste bedoeld om kunstprojecten te bewaren, te archiveren. Om uniek en waardevol materiaal niet verloren te laten gaan. Daarmee laat de organisatie zien wat ze in de loop der tijd ontwikkeld heeft, welke kwaliteit ze in huis heeft. Kunst & Cultuureducatie is een domein van (toekomstig) Nederlands cultureel erfgoed.
Het Depot is ook bedoeld om mensen die werkzaam zijn in de kunsteducatie te informeren en te inspireren: kunstdocenten, organisatoren, musea medewerkers, studenten, beleidsmakers, kortom ieder die belang hecht aan kunstonderwijs. Het geeft inzicht in hoe kunstenaars werken met kinderen, en in kinderen als makers.

Een ode aan de Dokwerker

project cultureel erfgoed

Sinds 2016 een project van De Rode Loper op School voor groep 7 en 8 van het basisonderwijs met kunstdocent Marije van der Hoeven en dichter Jos van Hest.

Bekijk dit project

Een ode aan de Dokwerker