Kinderen van het verdwenen woud

theatervoorstelling

• Kijken naar een voorstelling ne reflecteren

foot's: Duda Paiva Company

Kinderen van het Verdwenen Woud vertelt over verdwenen dieren uit het regenwoud, die in deze
voorstelling tot leven komen.
Op een schilderachtige verborgen plek, tussen de stad en dat wat is overgebleven van het regenwoud ontmoeten we Yara en Barnabe, broer en zus. Het Braziliaanse woud is hun thuis. Ze zijn verdwaald in het bos vlakbij hun boerderij.
Ze zijn gefascineerd door verhalen over mysterieuze wezens die ooit in het bos leefden, zoals de gevaarlijke jaguar, de nieuwsgierige miereneter, de hilarische blauwe ara en de vuurvliegjes die ‘s nachts het donkere bos verlichten. Het bos is magisch mooi. En toch word het uiteindelijk omringd door de stad.
Maar de Curupira, een extreem mysterieus wezen, laat zich niet zomaar omsingelen.

Een visuele voorstelling met poppen, dans en oude inheemse muziek uit Brazilië.
Het verhaal gaat over je thuis voelen. In de jeugdvoorstellingen van Duda Paiva Company komt de wereld die kinderen kennen uit tekenfilms en games tot leven. Deze nieuwe jeugdvoorstelling zit vol visuele poëzie en liefde voor het vertellen van verhalen.

Leeraspecten: verbeeldingskracht / inlevingsvermogen / theaterervaring
Sluit aan bij: kijk- en luistervaardigheid / natuureducatie / oriëntatie op jezelf en de wereld