Dagdonker

  • Ervaren dat dans een communicatiemiddel is
Dagdonker

foto: Plan d-

De dagen worden korter, het is vroeg donker. Of de dagen lengen, het blijft langer licht. Drie dansers van Plan d- verkennen spelenderwijs de wereld van licht en donker. Hoe mooi zijn de sterren die ’s nachts aan de hemel fonkelen, of de volle zon die ons verwarmt? Hoe betoverend is een dans waar de vonken vanaf vliegen, het wonder van een gloeilamp die aan en uit gaat, en een zaklamp die troost geeft in de nacht?
En als het licht uitgaat, houdt alles dan op te bestaan? Is het donker altijd eng? Is het licht altijd veilig? En wat zien we eigenlijk als we niets zien?

De voorstelling Dagdonker neemt de kinderen mee op een ontdekkingstocht door het donker met magische momenten van licht.

Ter verwerking zijn er twee danslessen op school die het thema licht-donker verdiepen en waar de kinderen hun dansante mogelijkheden verkennen.

Leeraspecten: waarnemen en herkennen van emoties en verhaallijnen uitgedrukt in dans / verbeeldingskracht / kennis over licht en donker
Sluit aan bij: oriëntatie op jezelf en de wereld / identiteitsvorming