Medewerker projectcoördinator kunst- en cultuur educatie

Stichting Kunsteducatie De Rode Loper op School in Amsterdam zoekt een Medewerker Cultuureducatie – voor 24 uur per week | Sluitingsdatum 6 januari 2024.

Over De Rode Loper op School
De Rode Loper op School biedt basisscholen in Amsterdam-Oost en omgeving al ruim 22 jaar een uitgebreid lesprogramma voor cultuureducatie. Ze bereikt jaarlijks meer dan 17.000 kinderen en werkt met ca. 30 kunstdocenten. Het aanbod van De Rode Loper op School karakteriseert zich als: aantrekkelijk, verrassend, prikkelend en kwalitatief hoogwaardig. Kinderen krijgen de kans om hun talenten te ontdekken en te ontwikkelen in acht disciplines. Een van onze speerpunten is omgevingsgerichte cultuureducatie, we brengen kunst dichtbij het kind. De organisatie is klein, flexibel en bestaat uit een directeur, twee medewerkers cultuureducatie (projectcoördinatoren) en een administratief medewerker (planner).

Over de functie Projectmedewerker Educatie
De medewerker is verantwoordelijk voor de organisatie en ontwikkeling van cultuureducatieprojecten. De werkzaamheden betreffen onder andere:

– ontwikkelen van cultuureducatieprojecten voor diverse bouwgroepen in verschillende disciplines (o.a. Keti Koti Junior en Kinderboekenweek);
– het begeleiding van kunstdocenten;
– bemiddelen van voorstellingen, concerten en musea-bezoek;
– contact onderhouden met scholen (ICC-ers, directie en leerkrachten) en onze culturele samenwerkingspartners;
– de begeleiding van het onderzoek voor het Nationaal Slavernijmuseum.

Onze nieuwe collega

• is energiek, flexibel, heeft een open en praktische houding en gedijt goed in een dynamische omgeving;
  • heeft ervaring binnen de kunst- en cultuursector en affiniteit met cultuureducatie (doelgroep kinderen (4-12 jaar);
  • maakt zich hard voor D & I binnen de cultuureducatie;
  • heeft goede voelsprieten voor wat er speelt in het onderwijs en op sociaal maatschappelijk vlak;
  • heeft een interessant netwerk waar nieuwe projecten en kunstdocenten uit voortvloeien;
  • is communicatief vaardig, secuur en accuraat;
  • werkt graag zowel zelfstandig als in een klein team en is ondersteunend aan de directeur;
  • is woonachtig in Amsterdam.

Wij bieden:
Een inspirerende functie die voortdurend in ontwikkeling is en waar je ruimte krijgt om jouw talenten en idealen te ontplooien. We streven naar een diverse samenstelling van het team. Het gaat om een voorlopige aanstelling van een jaar, die bij goed functioneren kan worden verlengd. De omvang van de functie is 24 uur per week. De salariëring is conform de CAO Cultuureducatie. Gesprekken worden gevoerd in januari 2024.

Reageren
Motivatiebrief en cv kunnen uiterlijk 6 januari 2024 worden gestuurd naar Wendeline Thole, directeur De Rode Loper op School (info@derodeloperopschool). Vooraf bellen kan zeker op 06-25422528.