Peter en de Wolf

dansen bij een muzikaal sprookje

• kinderen ontdekken hun eigen bewegingstaal

Foto: Jessica Camphens

Voorbij het schuurtje, door het tuinhekje. Peter glipt stiekem de tuin van opa uit en loopt het bos in. Daar ontmoet hij allemaal dieren. Een eend, een vogel, een kat en een… wolf! In vier lessen maken de kinderen kennis met Prokofjev’s muzikale sprookje over Peter en de Wolf.

Dansdocent Tineke Veenhof gaat met de kinderen dit sprookje uitdrukken in dans. Elke rol heeft wel een attribuut dat gebruikt kan worden om de kinderen te laten fladderen als een vogel, waggelen als een eend, sluipen als een kat, uithalen als een wolf of dreigen als een jager. De prachtige muziek versterkt het gevoel. Het wordt behoorlijk spannend daar buiten het hek. Gelukkig is Peter de wolf te slim af. In een lange optocht vieren ze de overwinning.

De laatste les is een openbare les of presentatie voor de ouders. Kom maar op als je durft!

Leeraspecten: jezelf uitdrukken in dans en beweging / samenwerken / jezelf presenteren / fantasieontwikkeling
Sluit aan bij: bewegingsonderwijs / muziekonderwijs